3 техніки: як проводити ретроспективи з командами | Бізнес-школа Laba
Для відстеження статусу замовлення - авторизуйтесь
Введіть код, який був надісланий на пошту Введіть код із SMS, який був надісланий на номер
anastasiiasytar@gmail.com
Код дійсний протягом 2 хвилин Код з SMS дійсний протягом 2 хвилин
Ви впевнені, що хочете вийти?
Сеанс завершено
На головну

Пошук

Зміст

3 техніки: як проводити ретроспективи з командами

Мистецтво проведення командних ретроспектив.

cover-639c5b737cffb657183435.png

Орест Дмитрасевич — Senior Scrum Master у компанії Symphony Solutions, працює з командами понад 5 років. У Telegram-каналі «PM без проблем» Орест поділився думками на тему ретроспектив: навіщо вони потрібні та що дають команді.

З дозволу автора публікуємо пост.

Декілька порад про те, як проводити ретроспективи

  • Не ускладнюйте. Запитайте команду, що вона хотіла б почати, припинити та продовжувати робити у буденній роботі.
  • Додайте новизни. Включіть ігри та інші варіанти фасилітації.
  • Сфокусуйтесь. Створіть свою ретроспективу за допомогою канбан-дошки або інших інструментів візуалізації.
  • Орієнтуйтесь на події. Переконайтеся, що хтось із команди взяв під свою відповідальність певну дію.

Техніки проведення ретроспектив

Морська Зірка (Starfish)

У цій вправі замість трьох типових запитань малюють коло з п'ятьма словами:

Stop — речі, які не приносять користі команді і їх потрібно позбутися.

Less — дії, які вимагають багато зусиль і не приносять користі. Це можуть бути заходи, які колись були впроваджені командою, але не призвели до поліпшень.

Keep — це хороша діяльність або практика, яку члени команди хочуть зберегти. Ці практики вже використовуються.

More — дії, на яких команда має зосередитись та виконувати частіше.

Start — ідеї, які команда хоче ввести у щоденний процес.

Вітрильник (Sailboat)

Що потрібно? Ватман та вміння малювати. Можна роздрукувати потрібну картинку з Інтернету.

Ідея техніки в тому, що команда перебуває на вітрильнику та рухається до своєї мети. На шляху вона зустрічає перешкоди. Вітри допомагають просунути човен уперед, але перешкоди несуть ризики, з якими може зіткнутися команда.

І це уповільнює її шлях.

Вправа дозволяє команді в ігровому форматі подумати про власні цілі, перешкоди, ризики і хороші практики. Команди добре сприймають техніку завдяки її простоті.

Цілі, які визначила команда, завжди легше прийняти, ніж цілі, які визначив менеджмент.

Рекомендуємо прочитати:

img-63974f3a1e205993742370.png

Як проджект-менеджеру визначати ключові метрики проєкту

Читати

Team Health Radar

Суть вправи у тому, щоб оцінити різні робочі аспекти. Я виокремлюю чотири основні: Product Health, Sprint Health, Team Health, Tech Debt Health. Ви можете модифікувати їх відповідно до своїх потреб.

Для кожної сфери придумайте декілька запитань та попросіть команду відповісти на них перед ретроспективою (від нуля до п'яти).

Порада: сконцентруйтесь на одній сфері за один мітинг та працюйте над її покращенням. З мого досвіду, ця вправа краще підходить сформованим командам. Особливо рекомендую її використовувати, якщо команда вважає, що нічого не потрібно міняти.

Пам'ятайте, ніхто не може змусити учасників обговорювати те, що не має значення для команди. На ретроспективі колектив погоджується на певні дії та виконує їх. Якщо зміни не відбуваються, не буде на кого перекинути відповідальність.

Усе в руках команди.

Бажаєте отримувати дайджест статей?

Один лист з найкращими матеріалами за місяць. Підписуйтесь, аби нічого не проґавити.
Дякуємо за вашу підписку!
Курс з теми:
«Проджект-менеджер в ІТ»
Бізнес і управління
Веде Артем Шаповал
14 травня 4 липня
Артем Шаповал